Wednesday, August 29, 2012

18 tundi orienteerumist, päev koertega ja 5 nädalat kahe maratonini

Reede varahommikust saati sõitsin kaasa Klaperjahil. 18 tundi orienteerumist Lõuna-Eesti ja Põhja-Läti pinnal võib nii väsitav olla, et rammestus on kontides siiani. Poole ürituse pealt Tallinnasse tagasi jõudes ootas ees muidugi Lady Gaga kontsert. Pühapäeva veetsin hommikust õhtuni koertenäitusel koeri hinnates ja päeva juhtides. Kõige selle juures olen peaaegu kõik kavasse kirjutatud trennid ära teinud. Ma ei salga, et vahepeal olen ikka tüütult väsinud olnud ja kohvist pole samuti suutnud loobuda - kuigi vaid tass päevas, tean, et head see mulle ei tee. Elektriautode maratonil käies rääkis üks itaallanna mulle imevahendist - aloe baasil valmistatud looduslikust energiajoogist. Kahjuks olen kontakti ära kaotanud ja tean vaid, et toodet saab Ameerikast tellida. Vahel usun, et kui mõne taolise "loodusliku imevahendiga" kohvi asendan, suudan mustast tõrvast loobuda. Platseeboefekt toimiks ilmselt ka minu puhul, sest mõttel on meeletu jõud.

Eelmise nädala lõpus sattusin ka Jooksupartneri seminari, kus teemaks oli: "Mida teen 2 nädalat enne võistlusi". Tegelikult on mul see juba kuuldud teema, kuid meeldetuletus ei tee kunagi paha. Muuseas, paljud on küsinud, et kuidas saada endale jooksukava, kust saada infot ühistrennide või seminaride kohta, siis aadress on selline:
www.jooksupartner.ee
Igaüks võib ühineda, igaüks võib küsida infot või lihtsalt ühistreeningusse kohale minna.

Ka seminare korraldavad need samad Jooksupartneri mehed, kes sedapuhku keskendusid ennekõike eeloleva maratoni läbijatele. Aga põhimõte kehtib ka nende kohta, kes lähevad näiteks poolmaratoni jooksma.
- Oluline on, et pikem ja intensiivsem trenn tuleb ära teha 9-10 päeva enne võistlust. Ehk siis kaks nädalat enne suurvõistlust pole võimalik midagi suurt enam korda saata, kõik peaks olema juba tehtud - küll aga on võimalik kõik ära rikkuda - ületreeninguga näiteks.
- Maratonil midagi uut ei katsetata (kehtib jalanõude, rõivaste ja isegi toidu kohta), kõik peab olema eelnevalt läbi proovitud, harjutatud.
- Esimene maraton on elu parim maraton, seda tuleb nautida ja seega unusta seal rajal aeg, unusta möödujad - naudi hetke, sest see on see, mida meenutad ülejäänud elu.

Minu maratonideni on jäänud aga kõigest 5 nädalat ja kõik pole veel kaugeltki tehtud. Maratonide peaproov toimub järgmisel nädalavahetusel, mil laupäeval läbin rulluisumaratoni ja järgneval päeval 10 km Tallinna sügisjooksul. Kava on mul käes ja täidan seda 100%. Pluss täiendan üheskoos toitumisspetsialistiga võistluste eelset toitumist. Hetkel kehtib põhimõte: nii palju kui võimalik, toitun omaaia saadustest - kurgid, tomatid, salatid, porgandid, õunad.

Kõige selle juures kiired ajad jätkuvad. Järgmisel nädalal alustan õpinguid magistrantuuris ja tööalaseltki on uusi väljakutseid lisandumas. Niisiis vaba aega juurde ei tule, pigem vastupidi. Üks on aga kindel, sport aitab püsida pinnal nii füüsiliselt kui vaimselt.

9 comments:

  1. Väga tubli! Juba eelmisel aastal lugesin su kandeid ja elasin kaasa. Isegi jooksime natuke maad SEB maratonil koos. Ma tean, mis selle aloe vera ettevõtte nimi on ja kuidas seda saada. Ei hakka avalikult reklaamima. Kui soovid rohkem teada, siis võid helistada. 56471089

    ReplyDelete
  2. Hei,
    vaat, et siis järgmine kord rajal kohtudes mullegi meelde tuletad eelnevaid kohtumisi :) et kui raskelt mul see Tallinna maraton 2011 möödus.
    Helistan!

    ReplyDelete
  3. kohvi küll ei tasu eirata, tass kuni kaks päevas on väga kasulik ning tervislik. võistluse viimases faasis annab kofeiin ka väga hea energialaksu - võid leida sellised energiavarud, millest varem ei teadnudki :P

    ReplyDelete
  4. http://www.brinkzone.com/articles/what-you-need-to-know-about-caffeine/ Nii pea, kui keegi väidab midagi kategooriliselt, võiks muutuda kahtlustavaks - kes iganes sulle nõu andis - mitte juua ÜLDSE kohvi, ei saa pädev olla.
    Kui tarvitad kvaliteetse tooraine baasil tehtud kohvi, ei saa 1 portsjon päevas halba teha. Lase meeled lõdvaks - uuri, loe, tee ise järeldusi.Kui ise ei suuda neid teha, lepi nendega, kes on omad teinud mitmest allikast lähtuvalt ning olnud biznises aastakümneid tegutsevad.

    ReplyDelete
  5. Kahtlemata on alati vastuväiteid, vastupidiseid teooriaid, uusi põnevaid avastusi toetamaks hoopiski midagi kolmandat jne. Lisaks on inimesed erinevad, kellele ema, kellele tütar. Niisiis saangi tugineda vaid iseenda enesetundele - magan kordades paremini, kui kohvi ei joo, samuti on pulss umbes 8 pügala võrra madalam. Paar nähtust olen veel tähendanud, kuid need kõlavad liiga naljakalt, et siia lisada. Alguse sai see aga hiina meditsiiniga tutvumisest ja ennekõike dr Toomas Tiik`i rangel soovitusel. Viimane on mees, kelle pädevuses pole põhjust kahelda. Seetähendab, mina ei kahtleks. Ahjaa, veelgi huvitavama arengu tegi kohvist loobunud Argo Ader läbi (soovitan huvi korral sellega tutvuda).
    Ühesõnaga, mina isiklikult prooviksin rõõmuga alternatiive, kuid samas aksepteerin teiste kohvi joomist ka edaspidi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina sooviksin küll tutvuda, mis arengu Argo Ader siis tegi, kui kohvi joomisest loobus? Kahjuks ei leia ma ise otsides kuskilt infot selle kohta,tõenäoliselt vist ei oska lihtsalt otsida, rumal pea, palju vaeva:)
      Aga loodan, et saad aidata:)

      Delete
    2. Soovitan talle kirjutada. Jagab kindlasti oma kogemust.

      Delete
  6. See kohvi teema! Olemas on gluteeni talumatus, laktoosi talumatus jne, aga kohvi on kõigile hea! siukest jura pole vaja ajada! on ilmselge, et inimesed on erinevad, see mis on yhele hea, võib teisele olla halb! lihtne!!! Ma olen väga huvitatud sinu kohvi teemast, tahaks ise ka vähendada tarbimist ja anna kindlasti teada kui miski rahu saavutad selles osas!

    Tegelt tahtsin kysida Kertult, et seoses kiirete ringidega Lillepis, mis su rekord on juba? :)
    Jõudu!

    ReplyDelete
  7. Lillepi pargis pole ma veel sõitmas käinud, sel hooajal vähemalt mitte. Rullin ikka Pirita teel. Aega pole võtnud, kuid usun, et umbes keskmine rulluisutaja olen (profid tuhisevad mööda, algajatest tuhisen mina mööda).

    ReplyDelete