Thursday, September 8, 2011

3 päeva maratonini: magamata öö ja ilupäev

Mulle ikka satub neid raskusi teele. Täna öösel ei saanud ma sõba silmale, sest naaber pidutses nii, et hommikuks polnud see veel läbi saanud. Püüdsin kõike: lugesin lambaid, viisin mõtteid mujale ja viimaks toppisin kõrvatropid kõrva - isegi neist polnud kasu. Hommikuks olin nii läbi, et tööd teha ei suutnudki. Käisin koolist läbi ja siis otsustasin, et pean kusagilt turgutust saama. Nii sammusin Hera salongi, kus on energiakookon ehk Nuvola, mis lubab, et pooletunnine seanss võrdub 7-tunnise unega, lisaks vähendab stressi ja lihaspinget. Ma teadsin, et kusagilt pean kiiret leevendust saama ja minu sisetunne ei petnud mind. Nii pea, kui omamoodi vesivoodis sees, vesine tekk peal, vajusin õrna unne. Kõik seal sees mullitas ja masseeris keha. Sensuaalne valgus ja mõnus muusika andsid oma panuse fantastiliselt lõõgastava keskkonna loomisel. Kui aeg täis sai, tahtsin veel ja veel. Mõtlesin, et mul võiks selline asi kodus olla - käiksin kookonist läbi hommikul ja õhtul, veel parem ööbiksin selles. Üleüldse tahan endale nüüdsest vesivoodit, usun, et tunne on umbes sama hea. Muuseas, kes tahab proovida, siis Hera salongis saab (Tallink Spa & Conference Hotel), hind 16 euri (30 minutit).

Sealt edasi suundusin aga Hera salongi kosmeetiku käte alla. Mõtlesin pikalt, mida mu näol vaja on, kui kosmeetik otsuse minu eest langetas - pärast päikeserohket suve vajab nägu ikka puhastust üheskoos massaažiga. Ideaalne, sest jätkuvalt arvan, et naine peaks olema Naine ka maratonirajal. Niisiis veetsin seal veel poolteist tundi, mille jooksul olin veel vähemalt kaks korda ka unne vajunud. Ma usun, et siin ilmas on kõik tasakaalus ja ma olen tänulik oma toreda päeva eest pärast magamata ööd. Aitäh ka Hera salongile!

Homme tuleb kiire päev, kuid õhtu lõppedes loodan linnast väljas olla ja puhata täiel rinnal üheskoos kaloririkaste toitude ja jookidega ning loomulikult suurepärase seltskonnaga. Ahjaa, täna loodan magada ka.

1 comment:

  1. Mõnus lugemine, aga mõnikord tundub, et pingutad hoiatustega natukene üle. Eks iga inimene on isemoodi, aga ei ole see maraton nii hirmus midagi. Läbisin hiljuti Helsinki maratoni 3,5h kanti, mis oli senisest ainsast, eelmise aasta Stockholmi maratonist ca 45min kiiremini. Loomulikult sai tehtud rohkem ja sihipärasemalt trenni (1000 jooksukm, millest üle poole viimase 2,5kuuga), aga see oli ka kõik. Nädal enne starti tegin 2,5 päeva proteiini dieeti, millele järgnes 3,5 päeva süsivesikute laadimist, viinamarja mahla ning mineraalvett.
    Enne starti riideid vahetades vaatasin kõiki neid inimesi, kes teipisid, vaseliinitasid ning talgitasid ning mõtlesin, et kas tõesti on see kõik vajalik!? Oma pikemates trennides 27-32km ei olnud ükski riie ega jalats hõõruma hakanud, miks peaks nüüd 10-15km midagi teistmoodi olema. Ei olnudki. Valida tuleb korralik riietus, seda enne järgi proovida ning testida ning siis ei juhtu midagi. Aga kui minna 10km pikima trenni pealt, siis võib tõesti juhtuda, et riided/jalatsid, mis olid trennis jalas ja ok, ei sobi maratoniks.
    Kindlasti ei ole ma nõus sinu väitega, et rajal peaks vett jooma. Vastupidi, maksimaalselt tuleb juua spordijooki - kasvõi 2-3 lonksu igas punktis. Vesi ei anna nii pikaks pingutuseks vajalikku energiat. Maratoni hilisemas faasis, alates 30-st jõin spordijooki ja vett segamini, sest esimene muutus läägeks.
    Aga edu sulle ja teistele maratoonaritele pühapäevaks! Ise lähen 1/2 rajale pühapäeva nautima. Maratonirajale juba järgmine aasta jälle

    ReplyDelete