Monday, July 5, 2010

1. treeningpäev

Kuigi see pole üldse oluline, nägin viimati nii kole välja, kui sõjaväes käisin. See oli umbes 5 aastat tagasi, kui riigikaitseõpetuse õpetaja koolitust läbisin, roomasin metsas ja lasin püssist.

Tänane hommik algas võimlemise, väikse jooksuga ning kohalikku tiiki hüppamisega. Ma rõhutan, see oli vetikaid ja ilmselt igasugu vee-elukaid täis tiik. See oli mulle esimene kord peale lapsepõlve ujuda looduslikus veekogus. Sellega on see lugu, et lapsena arvasin kõik uppujad laipadena põhja jäävat ja alates sellest ajast viibin veekogude lähistel rõõmuga, kuid ei uju. Täna polnud mul valikut, sest treeninglaagri lapsed said sellega hakkama. Pidin minagi. Pealegi ütles sisetunne, et hullem on alles ees.

Peale hommikusööki ehk kõige kuumemal ajal suundusime ratast sõitma. Mulle oli see üldse neljas kord sõita ja distansiks 67 km triatloni rajal. Kohati päris rasked tõusud ja samas kiired laskumised, kuid edusamme oli ka mitu. Esiteks õppisin käte asendi muutmist,püsti sõitmist ja teiseks, sõidu ajal joomise ära. Sõidu ajaks kujunes 3 tundi ja lõpetasime Ainiga koos. Lõpp oli suhteliselt raske ja seda tõusude tõttu, kuid hakkama sain. Mulle tundus, et väärin medalit.

Peale lõunasööki oli väike paus. Püüdsin magada, kuid lapsed kriiskasid päris korralikult ja nii polnud kasu ka kolmest padjast, millega müra püüdsin summutada. Pärastlõunal ootas ees 2 km jooksu järveni ning 1,6 km ujumist ümber saare Pühajärves. Kohe alguses tabas mind paanikahoog ja nii ei suutnud ma pead vette panna, rääkimata krooli ujumisest. Ei suutnud ja kõik! Kui aus olla, siis vette minekki oli korralik eneseületus. Niisiis ujusid profid ees ja mina Kaspari ning šotlase Tomiga järel. Kaspar hoidis tuju üleval, toetades ka psühholoogiliselt ning Tom keelitas erinevaid harjutusi tegema. Ma ei võtnud eriti vedu, vaid ujusin oma tempos konna ja kogu lugu. Jaksu oli ja nii kujunes ajaks 1h. Sealt tuli tagasi laagrisse taas joosta 2km. Nüüd on see läbi ja ma olen enda üle uhke. Esimene päev pidi kõige hullem olema ja ma loodan, et see kehtib ka minu puhul.

11 comments:

  1. Päeva kõige kuumem aeg jääb praegu päris õhtutundidesse 16-18 kanti,nii et igati õige on teha päeva põhitrenn kohe peale hommikusööki,ja mida varem seda parem.
    Kella 11-ks on maanteel temperatuur juba üle +40,lisaks läheneb UV kiirgus juba kõigi aegade rekordile.


    http://www.emhi.ee/index.php?ide=21,783&v=jaam&id=15

    http://www.ilmajaam.ee/?id=283986

    ReplyDelete
  2. Tarkpea, viitsid, tee trenni või muud kasulikku :)

    ReplyDelete
  3. Tubli, Kertu!
    Muide, ta nimi on siiski _G_aspar :)

    ReplyDelete
  4. sport on tervisele kahjulik

    ReplyDelete
  5. Tarkpeal on tänane trenn juba tehtud,unimüts :)
    Kella 9 ajal(+28 vilus) hakkas juba vähe vastikuks muutuma.

    BTW-kas treeninglaagri päevakavva mahub ka laupäevane "ümber Pühajärve jooks". Igal juhul soovitan - üks looduslikult ilusamaid võistlusi eestis(tristar on kõige-kõige)..

    http://www.stamina.ee/jarvejooks/index.php?menuID=480

    ReplyDelete
  6. Ma ütleks selle peale - sõge :D (heas mõttes;)).

    Ma ei viitsi end väga oma 7km rajalegi vedadaka... Rääkimata kõigest sellest, mis Sa, Kertu, teed :P

    Jõudu ja jaksu ;)

    ReplyDelete
  7. Kahjuks ei jõua. Laupäeval olen pulmas. Õnneks!

    ReplyDelete
  8. huh, ei kujuta ise ka ette, kuidas pühajärve 1km ujumist kujunevad... hull värk saab olema. äkki saad ennem kaldale :P

    ReplyDelete
  9. mul tekkis eile kysimus, et kuidas ujumisdistantsi m66detakse? kas veepiirilt veepiirini v6i kuidagi muud moodi (kui start on kaldalt)?
    ma ise teen augustis 11.1km, seal on juba 10m vahe ysna oluline.

    ReplyDelete
  10. Start on põlvissaati veest ja finišh liival ehk mõned meetrid veepiirist.

    ReplyDelete