Tuesday, April 17, 2012

Veel üks maraton. Juba kolme päeva pärast - 100 km Võhandul

Ma pole kuhugi kadunud, vaid puhkasin vaimu ning virgastusin nädala Gruusias. Igapäevane seiklemine, ronimine mägedes ja villis jalad kirjeldavad seda puhkust kõige täpsemalt - ühtlasin tähendab, et oli igati korda läinud käik. Aga nüüd olen tagasi ja selge on see, et laupäeval stardin üheskoos ligi tuhande inimesega Võhandu maratonil. Osalejaid on kõigist Balti riikidest, Soomest, Tsehhist, Venemaalt, Poolast, Taanist, Hollandist ja isegi Prantsusmaalt. Muuseas just Võhandu maratoni peetakse üheks kauneimaks ja samas karmimaks aerutamismaratoniks Euroopas. Pikkuseks 100 km!

Kuidas ma nüüd sinna nimekirja sattusin? Tipikas TV meeskond kutsus ja mina nagu ikka - pea ees vette. Ma tõepoolest ei tea veel, millesse end mässinud olen, kuid see on ju minu puhul tavaline. Kogu maratoni käik läbi meie silmade ja külge kinnitatud kaamera saab olema jälgitav interneti vahendusel.

Taavi ja Üllar, kellega koos ühise eesmärgi nimel rassime, on õnneks mõned korrad varemgi Võhandu maratoni läbinud ja mis seal salata, ma loodan nende peale paljuski. Kui kahekesi on seniajani neil parim aeg olnud 11 h ja 30 minutit, siis süstaga kolmekesi peaks väheke parem see tulema. Aga oleme ikka realistid ja ärme üle 10 tunni luba. Jätkuvalt kardan ma veekogusid, mille põhja ma ei näe - niisiis oleme kokku leppinud, et üle pea ei käi. Sisendan seda mõtet kolm päeva.

14 comments:

  1. Tubli!
    Jõudu ja jaksu!
    Ja muidugi kuiva sõitu:)!

    ReplyDelete
  2. Ma ise sellel jõel olen sõitnud kanuumatka, aastal 2002. Ma olin kanuus juht rollis. Ega mul see juhtimine päris häst välja tulnud. Kanuu kippus vahest valele poole keerama ja ega matka lõppus kuivaks ka ei jäänud.
    Tossud märjad, püksi sääred märjd, dressipluuse käised märjad. LÕBUS
    Edu võhandu maratonil:)

    ReplyDelete
  3. Pakun sinu lõppuajaks 11.52. Olete tublid, kui selle ajaga hakkama saate. Ajast alla 9 tunni võite selgelt vaid unistada. See aeg eeldab märksa enamat kui kolme toredat inimest paadis:)
    Võhandu maraton ei ole mingi ninnu-nännu 4 tunnine jooksumaraton;)

    ReplyDelete
  4. Kertu, kardan, et Üllar ja Taavi on sulle kägu ajanud - 2011. aasta tulemustes on nende aeg 14tundi ja 21minutit: http://www.vohandumaraton.ee/maraton/index2011.php

    9:30 aeg tähendab jõudmist esimese 20 sekka, mis on igasuguste kaamerate ja muu otseülekande tehnikaga veidi ebareaalne;)

    Ise sean sihte alla 18h, sest kella 2 aeg öösel on päris külm ja raske lõpetada. Kaks korda see ka läbiproovitud (ajad 18h01m ja 18h15 min). Stardis näeb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reigo on väga tähelepanelik, aga üle 13h me ei kavatse seda kindlasti sõita. Minu parim aeg kanuuga on 11 pool tundi, Üllar tõesti ei olnud tol korral paarimees. Stardis näeb.

      Delete
  5. Appppppppi! Ma kordan veel kord, ma ei tea, millesse end mässinud olen. Aga peab hakkama saama!

    ReplyDelete
  6. Ma käisin pealtvaatajana eelmine aasta. Mees käis esimest korda ja jäid kuivaks :) Võtsid päikest ja nautisid vapustavat loodust ;)

    ReplyDelete
  7. Aitäh Elina, see lisab paljude küsimuste ja hirmude sekka ühegi positiivse noodi :)

    ReplyDelete
  8. Möödunud aastal sõitsin maratoni läbi kanuuga (13h 41min) ja finišisse jõudes oli võimas tunne ( kui välja arvta see et pidi uuesti käima õppima :D)
    Minu soovitus on lihtne: sõida omas tempos ja mitte rahmeldada.
    Kahjuks ise ma see aasta osa ei võta, see eest aga pakub minu vend teile konkurentsi :D
    Kui on küsimusi siis vastan neile hea meelega.
    Seniks kivi kotti :)

    ReplyDelete
  9. Karl,
    kirjuta mulle palun, millised riided süstas olema peavad? Kas saan mäjaks isegi siis, kui ümber ei käi? Kas on toitlustuspunktid või igaüks võtab süsta-paati omad söögid-joogid kaasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kertu, heida pilk juhendile: http://www.vohandumaraton.ee/index.php?page=juhend&ln=ee - kontrollpunktides saab ka süüa, soovitusliku ja kohtustusliku varustuse nimekiri lisatud.

      Oma kogemusest soovitan keskenduda viimase 25km läbimisele, hoides selleks valmis nii soojad riided kui energiapommid (shokolaad jms).

      Üldiselt väga märjaks ei saa, kuigi mõned korrad viskab ka kanuus esimesele vett sisse. Süstaga on küll kiirem kuid veidi ebastabiilsem. Mingi pildi saad eelmiste aastate videotest: http://www.youtube.com/vohandumaraton

      Maraton ei tapa, tempo tapab;)

      Delete
    2. Ma vaatsin ilma kaarti ja ilm tuleb suure tõenäosusega ilus ja soe(hommiku kell 6 juba 6 kraadi). Siis jalga soovitan panna kiledressid (peavad sooja ja ka kuivavad hästi), varvaste otsa dossud. Ülariietus võiks olla soepesu, t-särk, dressipluus ja jope- kui palav hakkab siis pealt on lihtne ära võtta (vähemalt kanuus). Kuigi eelmine aasta oli hommikul pea nulli lähedane temperatuur siis panin ka jalga lisaks soojapesu püksid aga eks ise tead kui külma kartlik oled :)
      Ja umbes sama komplekt võiks ka varuks olla kas kaasas või saate auto peal.
      Ka süstas olles võid saada veidi vett, kuid seda on vähe kuna jõel on ainult paar- kolm kohta kus võib natuke sisse loksuda aga suurema vee hoiab eemal su kere ümber olev kate.

      Rajal on kaks söögi kohta kus saab sooja teed ja sooja toitu. Omal soovitan kaasa võtta näksimiseks (et energia äkki otsa ei saaks) seda mis maitseb ja annab palju energiat ( minu puhul on selleks mõned banaanid ja paar halvaad). Jook- vali mida tavaliselt jood ja kustutab janu!

      Sai veidi pikk aga loodan, et on abi sellest.

      Küsimus: kas hommikuprogrammi tegijad tulevad sul kaasa elama?

      Delete
  10. Kertu, jah sa saad märjaks isegi siis kui te ümber ei lähe. Aerudelt jooksev vesi teeb vaikselt varrukad märjaks. Ma ei tea, mis põllesid te kasutate , aga tõenäoliselt jookseb ka läbi põlle üht-teist sisse. Kuna ilm tõotab tulla normaalne, siis mina soovitan starti minna vaid spordipesu väel- kuna vest on seljas ja põll peal, siis pole mingit vajadust rohkem riideid panna. Isegi siis kui hommikul termomeeter 0 ümber, peaks sellest piisama. Jalga võid panna liibuvad spordipüksid.

    Kaasa võiksid võtta mõned spordipesu särgid, õhukese fliisi ja tuulekindla jope- Neid asju läheb sul vaja võistluse teises pooles. Alguses on purakas sees ja keha suudab sooja toota rohkem kui vaja. Lõpus seevastu tekib vajadus soojade riiete järele.

    Sebi endale võimalikult kerge, soovitavalt carbon aer- garanteerin, et käed väsivad kiirelt;)

    Edu

    ReplyDelete
  11. Karl,

    tänan Sind soovituste eest! Ja kahjuks ei, hommikuprogrammi teised tegijad on ebasportlikud muidusööjad, kuigi olen neid veennud küll elustiili muutma :)

    Rain,
    tänan ka Sind! Võtan arvesse kõiki soovitusi :)

    ReplyDelete