Thursday, August 23, 2012

Rulluisu kukkumistehnikast ja uuest kavast

Eile käisin esimest korda Jaanus Ritsoni rulluisutehnika trennis. Rocc al Mares platsi peal see aset leidis. Esiti ei saanud ma üldse aru, milleks üht või teist harjutust vaja on ja mida see mulle näiteks maratoniks valmistudes annab. Seejärel ei saanud ma üldse aru, kuidas üht või teist harjutust teha. Näiteks üles mäkke O-kujulisi liigutusi tehes ja silindrite ümber sõitmist. Õigemini sain aru, kuidas seda tehakse ja eriti, kui treener ette näitas, tundus kõik imelihtne, kuid ise järgi teha ei osanud. Ka järskpööramised ei tulnud mul välja, sest jalgade asend, kallak polnud õige. Ja nii edasi.
Seevastu tundsin pidevat huvi kukkumistehnika vastu. Kuidas ikka on õige, kui ootamatus tuleb teele ja pidurdamises pole kõige parem? Õige vastus on loomulikult: maanduda tuleb haljasalale, hea on ka, kui saab üle õla kukerpalli visata. Rullimine on samuti hea - nii vigastad ühe koha asemel mitut, kuid mitte nii rängalt, kui võiks üht kohta vigastada. Tunnis ette tulnud reaalne olukord näitas aga, et mõtlemiseks aega pole ja kukkumine laheneb just nii, nagu juhtub.
Peamine, mis aga selgeks sain oli: olgugi, et oskan rulluisutada, ei oska ma seda õigesti. Vähemasti mitte pööramist, pidurdamist, möödumist. Nüüdsest pean uusi kogutud teoreetilisi teadmisi praktikasse lülitama. Püüan ka rohkem tehnilises trennis kohal käia, et uusi oskusi kriitilistele silmadele demonsteerida.

Täna sain kätte ka uue treeningkava ja jagan seda rõõmuga teiega. Põhiline on, et kava on varieeruv, sõltuv ilmast. Nii pea, kui üks rulluisutrenn ilma tõttu ära jääb, tuleb kavas muudatusi teha. Pirksaar on mul nüüd kiirvalimise all ja temal on ka voli muudatusi teha.
Muus osas kirjutas ta mulle aga nii:
Taust kogu lool - matk oli hea aeroobse baasi arendamiseks. Selle arvelt talud paremini intensiivseid pingutusi. Kõige suurem risk hetkel kava juures on mitte intensiivsusega endale liiga teha ehk kiireid trenne tuleb teha, aga kooskõlas ikkagi pikkade ja taastavatega.
Silm hoia peal venitamisel!
Peale Tallinna Maratoni vaatame seisud uuesti üle ja vajadusel korrigeerime.


Niisiis järgmised võistlused on mul juba kavas:
8. september 42 km Rae rullimaraton
9. september 10 km Tallinna sügisjooksul

5 comments:

  1. Yoyo, anonüümne siin ;) Räägime peale 10. sept sellest, kuidas toimus selle päeva 'trenn' - kas kava koostaja oli sportlase suhtes piisavalt individuaalselt-kõiki detaile arvesse võtvalt- lähenev..;)

    ReplyDelete
  2. Miks ei peaks olema? Soovitan rohkem sporti teha, jääb vähem aega ebaoluliste asjade peale mõtlemisele.

    ReplyDelete
  3. oehhh :) veebist leiab palju asjalikku kui otsid 'overtraining' alt;) Jõudu!

    ReplyDelete
  4. Kertu, kuidas sa jooksed pulsiga 130? Mis su kiiruseks sellisel juhul on? Mul kipub see ka kerge trenni juures 170 peale minema, 130 tähendaks tõsist hiilimist.

    ReplyDelete
  5. Mul on keskmisest kiirem pulss igal juhul, kuid 130nese pulsiga jooks on nii aeglane, et enamus inimesi kõnnib samas tempos. Selle pulsiga on oluline joosta, et vastupidavust suurendada, laduda baasi.
    Tule minuga jooksma ja saame võrrelda! Homme õhtupoole on mul näiteks jooksutrenn!

    ReplyDelete