Tuesday, January 28, 2014

Aktiivne puhkus Iisraelis

Sõitsin nädalaks põnevasse ja sooja Iisraeli, et tutvuda riigiga ja rääkida sellest raadiokuulajatele. Ringreisi alustasime Tel Avivist, mis on ennekõike tõeline 24/7 tegevuslinn. Sealt edasi liikusime mitmeks päevaks lõunapoolseimasse otsa ja ideaalse puhkusekuurortina tuntud Eilatisse. Seal on loodud piisavalt võimalusi aktiivseks puhkuseks - nii saime osa delfiinidega sukeldumisest, Punases meres ujumisest ja kaamlitega sõidust. Viimane muide kindlustas valusad sääremarjad mõneks päevaks.

Sõit läbi kõrbe viis Timna Parki muistsete vasekaevanduste radadele. Edasi külastasime Masada rahvusparki, mis asub 900 m kõrgusel. Üles liikusime liftiga, kuid alla otsustasin liikuda omal jõul, trenni mõttes. Ligi 45 minutit jalutasin mööda liivast kivirada ja treppe tagasi jalamile. Ja mu sääred said korraliku tambi - umbes sama peaks toimuma Kilimanjarolt laskudes.

Lõpuks, et kehale ja vaimule kohalikku turgutust lisada, suplesime Surnumeres ja ei jätnud muidugi kasutamata võimalust end kokku määrida mineraalirikka mudaga. Beebinahk sai kindlustatud!

Aktiivsust nullis vaid kohalik toit. Tõepoolest üks selle kandi parimaid - rikkalik hommikusöök, veel rikkalikum õhtusöök ja isegi, kui lõunaajal piirdusin vaid värske pressitud mahlaga, oli hirm kaalutõusu ees õigustatud. Koju jõudes mind lisandunud poolteist kilo ei morjenda, kuid selge, et tagasi kodusse rütmi naasmine on vajalik. Niisiis kätekõverdused hommikuti, karastamine ja tervislik valgurikas toit igapäevaselt. Suhkrust olen taas loobunud juba ainuüksi sel põhjusel, et soojast kliimast külma naasmine on kehale piisavaks katsumuseks.