Wednesday, June 29, 2011

Dieedidoktorid panid mu kaalule

Isegi meie väikses Eestis on olemas sellised tegelased nagu dieedidoktorid. Nende tööks väga suurte inimestega tegelemine - kõigepealt tehakse kindlaks, milline on inimese tervislik seisund, millised haigused teda kimbutavad ja millisest otsast asja parandada. Sattusin sinna Diabeedikeskusesse päris juhulikult ja umbes sama juhuslikult avastasin ma neil seal aparaadi, mida kutsutakse keha koostis-analüsaatoriks. Näeb välja justkui suur ja kallis kaal, kuhu peale astudes hakkab masin välja printima igasugu infot, mida ta kaalul olija kohta kogub. Mitu lehekülge materjali võttis dieedidoktor kokku sõnadega:
Kõik kõige paremas korras. Kehakaal, rasvaprotsent ja lihasmass skaalal optimaalsel tasemel. Samamoodi kõik korras mineraalainetega organismis. Õige pisut oli vaid vedeliku kogus sel päeval väike, kuid üldiselt saab seda kiirelt mõjutada rohkem vedelikku tarbides. Kokkuvõttes selgus, et näitajate järgi on mu keha kaks aastat noorem kui tegelik. Niisiis ma olen ikkagi 24-aastane! Huvitav, kas pärast Tallinna maratoni olen veel noorem? Loodan küll. Näitajad numbrites:
Kaal: 58,0 kg (võiks olla +3 kg)
Keha rasvasisaldus protsentides: 22,6 % (normaalne)
Keha rasvasisaldus: 12,9 kg (võiks olla +1 kg)
Kehakaal ilma rasvade kaaluta: 44,0 kg (võiks olla +2 kg)
Kehavedelike mass: 32,8 kg (võiks olla +1,5)
Kehamassi indeks: 19,0 (normaalne)
Tegeliku ja standartse kehakaalu suhe:-4,9 % (normaalne)
Vöö- ja puusaümbermõõdu suhe: 0,70 (normaalne)
Keha lihasmass kg-des: 42,1 kg (optimaalne)
Keha valgusisaldus: 9,3 kg (optimaalne)
Keha mineraalid: 3,5 kg (optimaalne)
Standartne soovitatud kehakaal: 63,3 kg!
Põhiainevahetuse tase: 1286 kcal
Bioloogiline vanus: 24 aastat (tegelik 26)


Detailsemaid arvutusi tehes selgus, et kaal võiks ideaalis siiski +3 kilo olla, kuid see ei lähe kahjuks minu ideaaliga kokku. Ja doktor ei käinud peale.

Lõpuks rääkis dieedidoktor väga põnevalt, kuidas iga inimese kondikava on siiski erinev ja "suure kondi" jutud polegi müüt. Ta võrdles inimesi koertega - Bernhardiinist Chihuahuat ei saa ja vastupidi. Mind nimetas kondikava järgi just Chihuahuaks, kuid lisas, et ka need koerad lähevad paksuks ja isegi kiiremini, kui nö keskmise kondiga inimesed. Nii ongi. Äkki ma kunagi julgen siia blogisse panna pildi ajast, kui Ameerikas elasin ja oma superkaalu kätte sain. Hirmus meenutadagi! Et see kunagi enam ei korduks, teen trenni järjepidevalt. Muuseas käisin eile ka ilusti jooksmas - 40 minutit ja taas imelises Pärnu rannas, jalad merevees.

8 comments:

  1. Meenus kohe ütlus: Kõhn lehm ei muutu kunagi metskitseks ;)
    Tekkis küsimus, kui pikk Sa oled?
    Ja seda ameerika pilti oleks huvitav näha küll :) Seda enam oleks näha, kui tubli oled olnud :)

    ReplyDelete
  2. Tahad sa jagada täpsemat infot ka, kus asub ja kuidas sinna pääseb jne :)

    ReplyDelete
  3. Pikkus mul 170 cm :) Luban, et üks kord ma selle pildi üles panen, kus põsed eriti pontsakad :)

    Kogu info dieedidoktorite kohta leiab:
    http://www.edk.ee/
    Väga toredad ja sõbralikud tädid seal :)

    ReplyDelete
  4. hea jutt :D nüüd ma tean, et olen just see bernhardiin. ja lehm. ja kui ma alla võtaksin, ei saaks minust ikkagi metskitse :(

    ReplyDelete
  5. Ma ei usu, et Sinu näol on tegemist bernhardiiniga! Samas on ka suur vahe, kas bernhrdiin on ülekaalus ja rasvas või trimmis ja sportlik :)

    ReplyDelete
  6. muidugi! aga eks iga naise (või vähemalt minu oma) unistus on ju olla sale ja naiselik ja graatsiline, mitte laiaõlgne ja jõuline :) aga nüüd on lollil lohutus, et kõik polegi enda teha, kui juba lehmaks loodud, siis "make the best of it" ;)

    ReplyDelete
  7. Väga huvitav. Tahaks isegi proovida.
    Kas võib küsida.. kui palju selline test/konsultatsioon maksab?

    ReplyDelete
  8. Hei, Kertu, kus uus treeningplaan on? Esimene osa sai pühapäeval läbi, tahaks täna trenni minna, aga plaani pole ikka veel... :(

    ReplyDelete