Monday, May 23, 2011

5 päeva maratonini

Nädalavahetus möödus süües ja juues sõna otseses mõttes! Ema ja vanaema imelistele toitudele ei suuda ma iial vastu panna! Kaminatule paistel küpsetatud lõhe, hapuoblikasupp ja muud lemmikroad. Magasin ka palju paremini, kuigi ärkamine on jätkuvalt varajane. Ja peamine, olin kogu nädalavahetuse ümbritsetud oma imelistest õdede lastest, kes mõjuvad alati teraapiana. Muuhulgas sai batuut taas üles pandud ja ilma liialdamata hüppasime iga päeva mitu tundi väikeste puhkustega. Kui väikesed tegelased ära väsisid ja pikali viskasid, pidin mina edasi hüppama, sest neile meeldib kiikumisefekt.
Tegin ka ühe väikese jooksutrenni koeraga metsas, et teda mitte kõrvale jätta ja ise õlitatult end hoida. Pärast seda, kui Fred Jüssi raamatu läbi lugesin, ei kuula ma joostes enam kunagi muusikat, vaid naudin metsa olemust. Kui saaks, jooksekski vaid metsas ja mere ääres. Aga mis ma heietan, täna pidasin Margusega olulise vestluse maha, et mind maratoniks ka praktilise küljega ette valmistada. Kas teate, milleks vaseliin vajalik on? Aga käärid? Homme pikem ülevaade olulisest ja selleks ajaks loodan, et minul on kraam juba ka kokku krahmatud.

Tänase päeva parima osa moodustas aga Rennaga kohtumine. Tema on see fantastilise tahtejõuga naine, kes ise hulga jooksuvõistlusi korraldanud ja teisalt maratone jooksnud. NY-i oma oli tema esimene, nüüdne Stockholmi maraton aga järjekorras kuues. Kõiki neid toredaid kogemusi minuga jagades tekkis jube soov juba olla rajal üheskoos enam kui 20 000 inimesega ja võita end. Veelgi enam olen Rennale juba ette tänulik abi eest kohapeal, sest tema juba teab, kust saab numbri, kus asub pakihoid ja kus start. Kõige suuremat toetust saan temalt aga ilmselt rajal, sest ta on lubanud sellel jooksul olla mulle jäneseks. Ma ootan seda päeva!

1 comment:

  1. Ära võta seda kui suurt katsumust. Vaata maratoni kui põnevat seiklust ...
    Ennast raskusteks ette valmistades märkadki raskusi.
    Tee positiivsete mõtete plaan kogu raja jaoks - hurraa, esimene 5 km läbi; mul pole raske, vaid 10 km hakkavad mõned jalgu jääma!; küll oli hea, et sai algul aeglasemalt alustatud ja nüüd on 15 km-l juba jalad soojad; jne. jne. ...

    Mõtle valmis mõned "mantrad" kui tunned et vaim kipub alla jääma. Soovitav et saaks mõttes korrutada oma sammu rütmis. Hästi mõjub ka tehnika kontrollile keskendumine viimastel kilomeetritel - aeg läheb kiiremini ning enesetundele mõtlemise unustad hoopiski.

    Kui plaan valmis, siis avastad, et ega neid asju nii väga palju polegi vaja, sest tundub, et NII raske veel ei olegi!

    Olen neid asju ise proovinud ja siiani pole ühelgi jooksu-, suusa- ja rattaüritusel katkestanud.

    Turvalist finishit soovides,

    Mart

    ReplyDelete