Friday, August 19, 2011

1.päev treeninglaagris ja kohe läks raskeks

Eile käisin Dr Muza juures koormustesti tegemas ja see läks aia taha. Ilmselt ei olnud õige päev ja kuna järgmisel nädalal teen kordustesti, ongi mõistlik sellest kõigest pikemalt rääkida alles järgmisel nädal.

Täna jõudsin aga Holstre-Polli Tervisekeskusess, mis õnneks asub äärmiselt looduskaunis kohas, kuid kahjuks on ümbritsetud meeletu mägisest alast. See tähendab, et jooks neil mägedel saab vähemasti minu jaoks olema oodatust raskemgi. Esimene päev algas kohe loomulikult jooksutrenniga, mida viis läbi üks (nii tulemuste kui keha järgi) jooksumeister Keio. Tempo oli ikka piisav, et võhmale asjada, aga vahel tulebki oma mugavustsoonist ju välja tulla. Ehk vaid mägede võtmine oli minu jaoks keskmisest raskem, sest üldiselt olen viimased kuud stabiilselt maanteel või rannaliival jooksnud. Ja pealegi tundus mulle, et jooksimegi vaid üles mäkke. Pärast 40 minutit jooksu järgnesid imelised jooksutehnikaharjutused. Mulle jätkuvalt meeldivad põlve-ja sääretõsted ja veel mõned lihtsamad, kuid kõik teised jätaksin vahele. Lõpetuseks jõudsime väikse venituse ka teha ning siis oli umbes 8 minutit aega pesemiseks ja ees ootas toitumise alane loeng. Pean ausalt tunnistama, et olen isehakanud toitumisspetsialist ja mulle on väga raske rääkida toitumise alal midagi uut. Kõik äärmused olen omal nahal läbi teinud ja samamoodi saavutanud ideaali kuldset keskteed käies. Kui aga midagi üle korrata, siis:
- vedeliku tarbimine treeningu ajal on oluline
- süsivesikute laadimine on oluline nii enne kui pärast treeningut
- enne suuremat võistlust laadimine kuni 36 h enne ja võistluspäeval
- mineraalainete saamiseks sobib hästi Värska ja Borjom
- oluline süüa tihti, aga väiksemad kogused (iga kolme tunni tagant)

Pärast loengut kell 21 oli korralik õhtusöök ja nagu ikka, treeninglaagris söön ma kõike ja isukalt, sest ainevahetus lihtsalt nõuab seda. Õhtune programm nägi ette sauna, kuid ma pean ju mingi hetk blogi ka kirjutama. Äratus on homme kell 7.45, et kell 8 juba hommikuses trennis olla. Sisetunne ütleb, et tuleb raske päev.

No comments:

Post a Comment