Tuesday, August 23, 2011

9 kaotatud kilo ja koormustest

Nagu ma üks päev kirjutasin, ebaõnnestus esimesel korral koormustest. Ütleme, et tähtede seis ei soosinud seda. Küll vedas arvuti alt, küll testi liik oli ebasobiv ja lõpetuseks valdas paanika pideva verevõtmise pärast. Kardan paaniliselt igasuguseid süstlaid, torkamist ja verd - sealt ka hirm. Tol korral jäi koormustest lihtsalt katki.

Eile seadsin aga taas oma sammud Spordimeditsiini SA majja ja ikka Dr Muza juurde. Möödas on viimasest korras 11 kuud ja on just tema kõige paremini kursis minu tervise ja näitajatega. Päris esimene kord, kui sai tema juures käidud, oli 2010 aasta märts ja siis pidas ta mind hulluks, et sellises seisundis triatloni üleüldse plaanin. Näitajad olid ikka väga nigelad, kuid see oli ka päris algus. Spordielu algus. Teine kord käisin 2010 oktoober ja Muza ei suutnud uskuda edasiminekut. Arvas toona, et mul on lausa kaasasündinud eelsoodumus kestvusaladele.

Kolmanda korra koormustesti andmed avaldan detailsemalt pisut hiljem, kuid hetkel kokkuvõtlikult öeldes:
- olen kaotanud kehakaalust 9 kilo
- lihasmass on suurem, kui enne
- veri mitte kõige parem, aga hullem ka mitte. Ferritiin enam-vähem, sama hemoglobiin
- mineraalid veres norm seisus
- vastupidavus rahulikus tempos joostes
- soovitus puhata ja nuumata end rohkem

Hoolimata sellest, et olen paar nädalat hommikuprogrammis ja nii tuleb jube vara ärgata, jõudsin eilegi trenni, et joosta 30 minutit rahulikus tempos. Ilmselt tulebki mul iga päev väikenegi lõunapaus teha, et õhtutel ka kvaliteetaega nautida. Eile käisin kava järgi 30nd minutit Pirital mere ääres jooksmas ja tunne oli kosutav. Täna vaba, kuid homme taas trenni ja üldiselt olen mõlgutamas mõtteid nädalavahetuse osas ja täpsemalt, kas Ülemiste järvejooksust võtta osa või mitte.

Lõpetuseks jagan aga infot loengu kohta, mis on kasulik igale jooksusõbrale:
Nike ja Jooksupartner ootavad kõiki jooksuhuvilisi osalema ühistreeningutes ja koolitustel!


Järgmine koolitus:
25.08 Oru Hotellis kell 17.00
Teemad:
I Mida ma teen maratonini järelejäänud ajaga
II Kuidas joosta maratoni
III Peale loengut ühine treeningjooks

Koolituse kestvus orienteeruvalt 1,5 h. Osavõtutasu 8 euri. SEB Tallinna Maratoni erinevatele distantsidele registreerunutele 6 euri.

Info koolituste ja treeningute kohta: nikerunningclub@jooks.ee või margus@jooksupartner.ee.

No comments:

Post a Comment