Monday, August 1, 2011

Unevajadusest ja norskajatest

Ehk kõige keerulisem on treeningperioodi jooksul olnud mul unerežiimist kinni pidamine. Samas on tegemist kõige olulisema lüliga ideaaltreeningust ja üleüldse minu elus oluliseima lüliga kindlustamaks elukvaliteeti. Ma vajan vähemalt 8 unetundi ööpäevas, et olla produktiivne ja energiline. Aktiivse treeningperioodi jooksul ehk rohkemgi. Kõige keerulisem on aga teistele seda selgeks teha. Oma õega läksin lausa tülli, sest ta ei mõista, et üks vahele jäänud öö tähendab mulle vähemalt nädala pikkust väsimust. Vahele jäi see tema norskavate sõprade pärast, kes just minu kõrvaltuppa magama pandi. Ma ei keskenduks niivõrd teemale "norskamine on märk tõsisest haigusest", vaid kaaskannatamisele. Ma lihtsalt ei saa magada, kui kuulen norskamist ja kõik. Ja ma ei räägi väiksest nohisemisest, mida ehk minugi puhul on teatud ajahetkedel ette tulnud - ma räägin valjuhäälsest norskamisest. Muuseas, ka kõrvatropid pole lahendus, sest siis ei kuule äratuskella.
Uuuh, sain ära öeldud ja kavatsen ühel hetkel kindlasti ka unekliinikus ära käia, et saada häid näpunäiteid unerežiimi edukamaks järgimiseks.

Seniks aga teistelegi Jooksueksperdi seminaril kuuldud reegel nr 1:
TREENING + PUHKUS = IDEAALTREENING (vaid nii tekib areng)

Unerežiim: Uni on ajukoorele ja selle alumisele osale levinud üldine pidurdus, mille funktsioon on kesknärvisüsteemi, lihaskonna ja meeleelundite töövõime taastamine. Organism kasutab uneaega kasvuhormoonide eritamiseks.

No comments:

Post a Comment