Wednesday, April 6, 2011

Allergiahooaeg algas!

Jah, ka mina olen allergik. Ma pole küll teste teinud, kuid ilmselgelt pole ka sel vahet - olen allergiline õietolmu ja lisaks maapähklite vastu. Viimastega on lihtne, ma neid lihtsal ei söö, kuid õhku pean ikka hingama. Täna ärkasin non-stop aevastamishoo peale. Silmad kipitavad, nina tilgub ja kurk kipitab. Statistikale tuginedes on see tunne tuttav paljudele. Eelmine kevad oli mul eriti raske, sest rohud mida seniajani tarvitasin ja mis toimisid hästi, olid müügilt kadunud ja lausa tootmiselt maas. See tähendas uute ravimite otsimist, testimist ja katsetamist ning samal ajal asjaga leppimist. Tänane seis on üsna sarnane, kuid siiani pole vähemasti trennituju see vähendanud.

Väike vihm oli täna lausa leevenduseks, teatavasti vähendab see õietolmu levikut. Nii jooksime taas Kerliga väikse ringi ja jutustasime nagu meil kombeks - elust ja olust. Nii vist ongi viimasel ajal, et mõnegi sõbrannaga kohtun tänu ühisele hobile tihti. 50 minutit rahulikus tempos ja ongi linnuke kirjas.

Lõpetuseks vastan nii mõnegi teist küsimustele. Ehk siis mitmed on kirjutanud, et millest alustada, kui soov midagi suurt spordirindel ette võtta. Ja mu vastus on järgmine:
1. Kontrolli tervist ja tee koormustest. Julgen kindlalt soovitada Spordimeditsiini SA ja Dr Muza-t.
2. Pea nõu spetsialistiga. Kui oled ülekaalus, ära mine kohe jooksma ja üleüldse on oht end üle treenida, kui siht ees virvendamas. Lase teha kava nt e-treening.ee Eesti tippudel.
3. Pea nõu toitumisalaselt. Trenn on kõigest 20% ja toitumine 80% eelduseks keha vormimisel. Lisaks on õige toitumine aluseks energiavarude ja lihaste taastamisel. Iga arvestatav treener saab hakkama üldpõhimõtete selgeks tegemisega.

2 comments:

  1. jou!

    kuidas võistlus läks siis? ma tahtsin alla 20 min. saada, aga pool minti jäi puudu :) muidu oli täitsa mõnus jooks

    tanel.

    ReplyDelete
  2. Kas sa seda Flixonase allergia vastast spreid oled proovinud. Mul on tolmuallergia ja hommikul kohe kui ärkan, lasen ninna, natuke küll aevastan, kuid muidu oleks poole hullem.

    ReplyDelete