Tuesday, April 12, 2011

Esimene selle hooaja võistlus seljataga

Laupäeval leidis aset järjekordne Nõmme maanteejooks. Distantsiks 5000 m. Ilmaga vedas ja rahvast oli taolise ürituse tarvis kokku tulnud arvestatavalt. Jõudsin kohale mõni aeg enne starti, et vähe asjasse sulanduda. Jälgisin pingsalt sportlasi, et nende järgi soojendust teha. Sörk, venitused erinevatele lihasgruppidele, lõdvestus. Nii mõnigi tegi veel ka kiirendusjookse, kuid need jätsin vahele, et jõudu hoida.
Ja start läks käima. Esimese kilomeetri püsisin keskmises grupis, kuni teisel kilomeetril algas ropp tõus kohati veel päris libedal rajal. Kui siiani olen ulmelisi tõuse võtnud kõndides, siis sel korral jooksin. Jõuvarud polnud mäkke jõudes kiita. Pulss püsis pidevalt 170-180 vahel. Ühtäkki olin viimaste seas grupis ja lugemas kilomeetriposte. Tõuse oli veel mitu ja nii jäi mulje, et 5km kulgeski aina mööda üles mäkke rada. Viimane kilomeeter ees ja siis tundus mulle, et ma jõuaks veel. Samas tegi rõõmu silmapiirile kerkiv finishijoon. Aeg: 28 minutit. Mu meelest ikka päris nõrk, kuid treener Pirksaare seisukoht on hoopis teine. Ehk siis et esiteks on eesmärgist tulenevalt treenitud pikki distantse ja madalal pulsisagedusel ning teiseks, oluline on saada taolistelt väikestelt võistlustelt võistluskogemus, mitte suurepärane aeg. Ma pean uskuma, et ta teab, millest räägib.

Pühapäeval tegin rahuliku poole-tunnise sörkjooksu koeraga ja esmaspäeval puhkasin nagu ikka. Täna kahjuks Pirksaare trenni ei jõua, kuid 1,20 h jooksu teen ikka + sulghüpped ja staatiline hoid nagu kavas kirjas on.

8 comments:

  1. Tubli! Olen sama meelt Sinu treeneriga. Lühikesi otsi on väga raske kiirelt joosta, kui oled harjunud pikki vahemaid läbima madalal pulsil. Tean omast kogemusest - jõuan trennis vabalt maratoni joosta alla 4 tunni, aga sellel samal Nõmme jooksul katkestasin peale 2 km läbimist :(

    ReplyDelete
  2. Anna mulle nüüd Andres andeks, kuid mul on hea meel, et kellestki parem olin :)

    ReplyDelete
  3. Muidugi olid minust parem. Katkestaja saab ju auväärse viimase koha võistlusel. Eks ma üritan juba 23-dal korralikuma jooksu teha:)

    ReplyDelete
  4. Just, 23 juba järgmine võistlus. Niisiis, rajal näeme!

    ReplyDelete
  5. Tubli Kertu!
    Küsiksin huvi pärast, et palju sul keskmine pulss tuli?

    ReplyDelete
  6. hei!
    tahtsin küsida, kas sa endiselt kasutad neid toidulisandeid ka peale treeningut, millest sa kunagi rääkisid? olid miski amino või no mul pole meeles!
    ja 170 on täitsa okei pulss ju:) , mul oli keskmine 186 ja maks 195, sellel samal jooksul.

    tanel.

    ReplyDelete
  7. Mul on maratoni jooksul keskmine pulss 170 l/min, lühikesel maal kuskil kogu jooks 188 umbes. 23. aprill Kõrvemaal olen ka mina päral 16km jooksus. Pea ainus võistlus millel ma olen osalenud kõik korrad mil seda jooksu on korraldatud.

    Lauri

    ReplyDelete