Friday, March 4, 2011

Uus treener - Margus Pirksaar

Mõistan, et olukord pärast pikka haigusperioodi minuga on suhteliselt lootusetu, seda enam, et maraton pole enam kaugel. Kuid usun, et maratoni läbimine on jätkuvalt võimalik. Leidsin veel ühe hullu, kes usub selle võimalikkusesse minu puhul - Margus Pirksaar. Spordisõpradele ei vaja ta tutvustamist, teistele teadmiseks, et tegemist on mitmekordse Eesti meistriga pikamaajooksus. Küsimusele, kas ma ikka saan maratoniga hakkama, vastas Margus nii: "Ma teen ainult võitjatele plaane :) ja ma arvan, et Sa oled täitsa potensiaalne võitja!"
Mulle on jäänud mulje, et tippsportlastel ongi mõtteviis: "Kõik on võimalik! Kõik, kes usuvad endasse, on võitjad!" Ain-Alar Juhanson oli kogu triatloniks valmistumise aja ja suurpäeval samamoodi häälestatud.

Alustuseks viis Margus end täielikult kurssi minevikus korda saadetuga, tervisekontrollide ning koormustesti tulemustega. Ning seejärel juba tegi ta esimeste nädalate treeninkava, mis on mõnusalt lihtne ja loomulikult mõistlik minu seisus. Päris esimene trenn on tehtud - 40 minutit jooksu 130nese pulsiga. No selles tsoonis oli ikka väga raske püsida, kuid enesetunne oli siiski ideaalne. Homme on valik kas joosta või suusatada ja ma veel ei teagi, mille ette võtan. Aga kava lisan sissekandele, et need, kes tänasest uue eluga alustavad, saavad ka järgima hakata. Äkki leian veel treeningkaaslasigi või lausa maratonikaaslasi? See oleks tore!

6 comments:

  1. Tere, Kertu

    Kuidas sa suudad pulssi 120-130 peal hoida joostes :)? Mul hüppab see 171 kanti mingi aeg suudan langetada 167-169 peale. Kõndides eriti alla 140 ei lähe :)

    ReplyDelete
  2. Ahh jaa... Edu sulle su maratonieelsel perioodil.

    Pöialt hoides.

    ReplyDelete
  3. Kuidas need sulghüped välja näevad?
    Tore lugeda, et oled jälle treeningute lainel:)

    ReplyDelete
  4. See kava tagab kindlasti edu. Juba peale vaadates on näha, et on väga hästi läbi mõeldud - eriti meeldivad mulle madalate pulssidega jooksmised - tõeliselt arendavad trennid maratoni jaoks !

    ReplyDelete
  5. 130 peal joostes pulssi hoida on päris huvitav tegevus. Alguses ei taha kohe üldse edasi liikuda aga siis tulebki kõndida.
    Kui suudad üle saada sellest, et kilomeetreid ei möödugi korralikult ja tundub nagu ei teekski trenni - teised kõrval jooksevad võibolla kordi rohkem distantsilt - siis varsti hakkab ka tulemust tulema.

    Sulghüpped peaks muidu olema päkkadel sirgete jalgade peal üles hüpped. Põhimõtteliselt nagu hüppenööriga hüppamine aga nööri ei ole :).

    Mul tekitas hoopis küsimust, mis asi on staatiline hoid?

    PS! Kas mais Tartu jooksumaratonil (Otepäe - Elva) kohtume? :)

    ReplyDelete
  6. Heiki,

    kui aus olla, siis kohtuks hea meelega, kuid ma pole kindel, kas on ikka mõistlik kaks maratoni praktiliselt järjest teha :)

    Staatiline hoid on mingi kindla asendi staatiline hoidmine. Treenerid nimetavad tihti seda ka "eestoeng-lamang" harjutuseks ehk asend on sarnane kui kätekõverdusi tehes, ilma liikumiseta.

    ReplyDelete